Akcja "Rama na Dwór". Fotorelacja
![Grupa dzieci siedzi i słucha dwóch kobiet, które stoją na tle obrazu.](/public/upload/news/big/5b59a1a435d1b.jpg)
Sąsiedzi Łazienek Królewskich - dzieci i dorośli - wzięli udział w pierwszej odsłonie akcji "Rama na Dwór". W plenerze uczestniczyli w działaniach edukacyjnych oraz dzielili się swoimi historiami i refleksjami na temat muzeum i okolicy.
Akcja "Rama na Dwór" odbywała się 17 i 18 lipca 2018 r. w okolicach klubu "Panorama" i biblioteki publicznej nr 44 przy ul. Górnośląskiej 1 oraz 19 i 20 lipca nieopodal biblioteki publicznej nr 9 przy ul. Nowosieleckiej 20.
Pracownicy i współpracownicy Łazienek Królewskich spotkali się tam z lokalną społecznością i za pośrednictwem mobilnej ramy, w której umieścili plansze z dziełami sztuki, zapraszali do twórczych działań. Uczestnicy akcji przeprowadzali wywiad z postacią z obrazu "Praczka" Gabriela Metsu oraz ćwiczyli spostrzegawczość, podziwiając "Festyn w parku" Franza de Paula Ferga. Mogli również pozować w atelier fotograficznym na tle jednego z malarskich krajobrazów, dotykać chmur na obrazie Melchiora de Hondecoetera i słuchać ciekawostek o królu Stanisławie Auguście, które "opowiadał" sam Sir Charles Hanbury Williams - przyjaciel ostatniego władcy Polski.
Anna Szaniawska z obrazu Friedricha Antona Lohrmanna, która pojawiła się w mobilnej ramie razem ze swoim psem, zapoczątkowała fotograficzną zabawę, podczas której sąsiedzi Łazienek Królewskich pozowali do zdjęć ze swoimi pupilami.
Plenerowe spotkania stały się również pretekstem do rozmów o Łazienkach i okolicy, podczas których uczestnicy akcji wypełniali "mentalną mapę”, zaznaczając na niej ważne - ich zdaniem - miejsca w letniej rezydencji króla Stanisława Augusta i sąsiedztwie.
Akcja "Rama na Dwór" jest częścią projektu "Lokalne Pomysły Muzealne”, w którym wspólnie działają lokalna społeczność i Łazienki Królewskie. Przedsięwzięcie dofinansowane zostało ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.
![](/public/upload/news/big/5b59a3a25406d.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a3eea8a9a.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a3eeed4c4.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a3ee6923e.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a40e9f045.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a40ee7513.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a40f2da14.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a40f67602.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a42940fe6.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a42984e18.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a45485ee6.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a45503711.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a45545899.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4558497b.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a455c4c59.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4560ef6b.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a48199a80.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a481da11c.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a482204a0.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4c9ba567.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4ca06dd6.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4ca46139.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4ca85cbc.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4cac9104.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4cb1605d.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4cb52c91.jpg)
![](/public/upload/news/big/5b59a4cb92512.jpg)