Pokój drugi, dawna sypialnia, ma ściany zawieszone portretami. Cztery z nich namalował austriacki malarz, często bywający w Polsce, Franciszek Lampi (1782-1852) - Antoniego Kruszewskiego, Józefiny Rogozińskiej, Emilii Bonin-Sławianowskiej i nieznanego mężczyzny. Portret Anny z Ossolińskich Krasińskiej jest kopią portretu pędzla Józefa Grassiego (1758-1834), a Joannę Grudzińską ks. Łowicką namalował zapewne Józef Sonntag (1786–1834). Jest jeszcze Dama w niebieskim płaszczu, pędzla malarza niemieckiego z poł. XVIII w. i Dama z rodziny Borkowskich, autorstwa polskiego malarza z k. XVIII w.

Na ścianie naprzeciwko okna zawieszona została wełniana, haftowana ręcznie makata dywanowa (Polska, 2. poł. XVIII w.), a pod nią stoi fortepian czworoboczny, wykonany w londyńskiej pracowni Adama Beyera w 1790 r. Na szyfonierce stoi terakotowa miniaturowa replika znanej rzeźby Jeana-Antoine’a Houdona, Frileuse (Zima), a na kolumnie - terakotowe popiersie równie popularnego dzieła Josepha Chinarda, Mme Recamier. Wystroju dopełniają meble: sekretarzyk empirowy o oryginalnym kształcie z wygiętymi nóżkami (Wiedeń, 1. ćw. XIX w.),serwantka zdobiona intarsją i stojący na niej posążek Tadeusza Kościuszki z brązu złoconego, oraz krzesła w typie klasycystycznym, obite gobelinem.