Pałac na Wyspie

Historia zmian architektonicznych
w latach 1680 - 1960

  1. Widok
  2. Mapa

We wnętrzach Pałacu na Wyspie – w Galerii Obrazów, Sali Balowej i Pokoju Kąpielowym – zostało wyeksponowanych 81 rycin rzadko dotąd udostępnianych zwiedzającym. Pośród prezentowanych prac znajduje się 35 sztychów należących do kolekcji Stanisława Augusta. Pozostałe grafiki pochodzą ze zbioru Jana Kantego Szembeka zakupionego w 1965 roku. W XVIII wieku, w czasach Stanisława Augusta, ryciny dekorowały apartamenty I piętra Białego Domku. Podczas II wojny światowej zostały wywiezione przez nazistów i jedynie część z nich powróciła do Polski po zakończeniu działań wojennych. Oba zespoły rycin pochodzą z tej samej edycji dzieła Owidiusza – słynnego wydania Metamorfoz z lat 1767– 1771 opublikowanego przez Pierre’a-François Basana i Noëla Le Mire’a.

  1. Widok
  2. Mapa

Podczas II wojny światowej zostały wywiezione przez nazistów i jedynie część z nich powróciła do Polski po zakończeniu działań wojennych. Oba zespoły rycin pochodzą z tej samej edycji dzieła Owidiusza – słynnego wydania Metamorfoz z lat 1767– 1771 opublikowanego przez Pierre’a-François Basana i Noëla Le Mire’a.

  1. 1
  2. 2
  3. 3

1788

    We wnętrzach Pałacu na Wyspie – w Galerii Obrazów, Sali Balowej i Pokoju Kąpielowym – zostało wyeksponowanych 81 rycin rzadko dotąd udostępnianych zwiedzającym. Pośród prezentowanych prac znajduje się 35 sztychów należących do kolekcji Stanisława Augusta. Pozostałe grafiki pochodzą ze zbioru Jana Kantego Szembeka zakupionego w 1965 roku. W XVIII wieku, w czasach Stanisława Augusta, ryciny dekorowały apartamenty I piętra Białego Domku. Podczas II wojny światowej zostały wywiezione przez nazistów i jedynie część z nich powróciła do Polski po zakończeniu działań wojennych. Oba zespoły rycin pochodzą z tej samej edycji dzieła Owidiusza – słynnego wydania Metamorfoz z lat 1767– 1771 opublikowanego przez Pierre’a-François Basana i Noëla Le Mire’a. W odróżnieniu od sztychów ze zbioru Szembeka, grafiki z Królewskiej Kolekcji posiadały charakterystyczną introligatorską oprawę w postaci ręcznie malowanej ramki w zielonym kolorze.We wnętrzach Pałacu na Wyspie – w Galerii Obrazów, Sali Balowej i Pokoju Kąpielowym – zostało wyeksponowanych 81 rycin rzadko dotąd udostępnianych zwiedzającym. Pośród prezentowanych prac znajduje się 35 sztychów należących do kolekcji Stanisława Augusta. Pozostałe grafiki pochodzą ze zbioru Jana Kantego Szembeka zakupionego w 1965 roku. W XVIII wieku, w czasach Stanisława Augusta, ryciny dekorowały apartamenty I piętra Białego Domku. Podczas II wojny światowej zostały wywiezione przez nazistów i jedynie część z nich powróciła do Polski po zakończeniu działań wojennych. Oba zespoły rycin pochodzą z tej samej edycji dzieła Owidiusza – słynnego wydania Metamorfoz z lat 1767– 1771 opublikowanego przez Pierre’a-François Basana i Noëla Le Mire’a. W odróżnieniu od sztychów ze zbioru Szembeka, grafiki z Królewskiej Kolekcji posiadały charakterystyczną introligatorską oprawę w postaci ręcznie malowanej ramki w zielonym kolorze.

    We wnętrzach Pałacu na Wyspie – w Galerii Obrazów, Sali Balowej i Pokoju Kąpielowym – zostało wyeksponowanych 81 rycin rzadko dotąd udostępnianych zwiedzającym. Pośród prezentowanych prac znajduje się 35 sztychów należących do kolekcji Stanisława Augusta. Pozostałe grafiki pochodzą ze zbioru Jana Kantego Szembeka zakupionego w 1965 roku. W XVIII wieku, w czasach Stanisława Augusta, ryciny dekorowały apartamenty I piętra Białego Domku. Podczas II wojny światowej zostały wywiezione przez nazistów i jedynie część z nich powróciła do Polski po zakończeniu działań wojennych. Oba zespoły rycin pochodzą z tej samej edycji dzieła Owidiusza – słynnego wydania Metamorfoz z lat 1767– 1771 opublikowanego przez Pierre’a-François Basana i Noëla Le Mire’a.